020 6370660
TTH Noord Tandheelkundig Centrum

Er is elke werkdag tijd gereserveerd voor spoedeisende pijnklachten. U kunt ons dan gewoon bereiken op ons telefoonnummer 020-6370660

Voor spoedgevallen buiten onze openingtijden, Mondzorgpoli Slotervaartziekenhuis

Louwesweg 6
1066 EC Amsterdam
Telefoon: +31 (0) 20 7234848

 Of  Spoedpoli OLVG,

Adres: Oosterpark 9,
1091 AC Amsterdam
Telefoon: +31 (0) 900 8602
Website: Klik hier

24 uur per dag 7 dagen per week bereikbaar. Houdt u er wel rekening mee dat u bij de dienstdoende tandarts vaak contant moet afrekenen (dit kan soms oplopen tot € 250,- of meer)

Spoedeisende klachten zijn:

  • Nabloedingen
  • Uitgevallen / uitgeslagen tand
  • Tandfractuur met open zenuw (bloed)
  • Constante tand- of kiespijn, die slecht door pijnstillers is te onderdrukken
  • Abcessen
  • Pijn na extracties, die slecht te onderdrukken is door pijnstillers
  • Kaak uit de kom
  • Uitgevallen (front-)kroon
  • Te hoge vulling
  • Scherpe randen, die beschadiging van tong- of wangslijmvlies te gevolg hebben

Niet-spoedeisende klachten zijn:

  • Pijn bij het drinken of eten van koude of warme spijzen
  • Uitgevallen vulling zonder pijn
  • Losse (nood)kroon
  • Dagenlange constante te verdragen pijn
  • Pijn bij eten van zoete spijzen
  • Slechte adem
  • Kaakgewrichtspijnen
  • Drukplaatsen onder (gedeeltelijke) prothese

Inschrijven

Inschrijven kunt u telefonisch doen, persoonlijk in de praktijk of via het inschrijfformulier op de website.

De identificatie plicht geldt ook in onze praktijk

Neem bij uw eerste bezoek in elk geval een geldig legitimatiebewijs mee,dat kan zijn uw paspoort of identiteitskaart, uw rijbewijs of uw vreemdelingen document.

Gegevens vorige tandarts

Uw vorige behandelaar zal het in elk geval op prijs stellen wanneer u hem of haar op de hoogte brengt van uw inschrijving bij ons. Tegenwoordig maken de meeste  praktijken digitaal röntgenfoto’s, u kunt uw vorige behandelaar vragen deze aan ons te mailen, mogelijk kan het maken van nieuwe röntgenfoto’s dan worden uitgesteld.

Uw tandartsnota

Uw nota wordt verzorgd door de factoringmaatschappij Famed. Dat houdt in dat wij de nota sturen naar Famed, en dat u uw nota ontvangt van Famed of uw verzekeringsmaatschappij.

De route is in principe zo: Famed-> verzekeringsmaatschappij.

De verzekeringsmaatschappij betaalt Famed voor het verzekerde deel en Famed stuurt u een nota voor het resterende bedrag.

Let op! Dit kan afwijken per persoon.

a. Omdat u heeft aangegeven dat u de nota eerst zelf thuis ontvangen wilt.
b. Uw verzekeringsmaatschappij de nota van Famed niet accepteert.
c. Als uw gegevens niet juist zijn doorgegeven aan ons.

In al deze gevallen krijgt u de nota thuis gestuurd van Famed en dient u deze binnen het betalingstermijn te betalen. Als u vragen heeft over de nota kunt u ons altijd bereiken op tel 020 6370660

Famed kunt u bereiken op www.famed.nl of telefonisch van 8.00 uur tot 18.00uur 0900-0885 ( 15 eurocent per minuut ).

Verzetten/afzeggen van afspraken

Indien u uw afspraak niet kunt nakomen,dient u ons dit minimaal 24 uur van te voren te laten weten. Mogelijk kunnen wij dan iemand anders helpen. Indien u niet maximaal 24 uur van te voren uw afspraak afzegt, en wij kunnen de tijd niet meer invullen,zijn wij gerechtigd tot 100% van de voorgenomen behandeling bij u in rekening te brengen,de verzekering vergoed deze kosten niet.